Integrace železnice na Mladoboleslavsku zlepší cestování za prací

Slavnostní jízda zvláštního vlaku „Stříbrný šíp“ konaná v pátek 6. října 2017 u příležitosti integrace železnice Mladoboleslavska do PID upozornila na postupné zlepšování nabídky veřejné dopravy v severní části Středočeského kraje. Na jednu jízdenku mohou jet cestující nejen pražskou MHD a regionálními autobusy na Mělnicku a Nymbursku, ale nově také vlakem i na Mladoboleslavsku.

„Od 1. října došlo k dalšímu významnému rozšíření platnosti jízdenek Pražské integrované dopravy na železnici na Mladoboleslavsku. Nově je integrována páteřní trasa včetně rychlíků až do Mladé Boleslavi a s jízdenkami PID je možné cestovat také po dalších lokálních tratích na Mladoboleslavsku. Tím se pro řadu lidí zlevní cestování do práce i za zábavou,“ uvádí radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).

 

Nově integrované tratě a úseky železnice od 1. 10. 2017:

trať  linky                   úsek

064  S33                     Mšeno – Mladá Boleslav hl. n. – Řepov

070  S3, S30, R21     Všetaty – Mladá Boleslav hl. n. – Mladá Boleslav-Debř

071   S31, R22            Čachovice – Mladá Boleslav hl. n.

076  S33                     Velký Borek – Mšeno

 

„Integrací železnice ale vylepšování veřejné dopravy na Mladoboleslavsku nekončí. V úzké spolupráci s firmou ŠKODA AUTO, a. s. je od prosince 2017 plánována integrace autobusové dopravy mezi Roudnicí n. L., Mělníkem a Mladou Boleslaví, na začátku roku 2018 pak bude následovat autobusové propojení Nymburska s Mladou Boleslaví. Jedním z cílů je usnadnit a umožnit dojíždění veřejnou dopravou na všechny tři směny do mladoboleslavské automobilky a dalších zaměstnavatelů regionu,“ prozrazuje Pavel Procházka, ředitel společnosti IDSK, která organizuje veřejnou dopravu ve Středočeském kraji.

„Mladá Boleslav je ikonou automobilového průmyslu a zároveň jedno z největších středočeských měst. Každodenně vyčerpaná kapacita záchytných parkovišť u metra na Černém Mostě nás zavazuje k vytvoření atraktivnější nabídky veřejné dopravy pro mladoboleslavský region. Jedině tak můžeme vyřešit rostoucí problémy na příjezdových komunikacích do Prahy i v rámci našeho hlavního města,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.

Ve spolupráci s mladoboleslavskou automobilkou byly vydefinovány čtyři lokality Středočeského kraje, kde dosud chybí spojení veřejnou dopravou na všechny tři směny. Jsou to zejména města Nymburk, Lysá nad Labem, Milovice a Mělník. Organizátoři dopravy IDSK a ROPID proto ve spolupráci s příslušnými městy a obcemi na trase autobusových linek připravují integraci dalších autobusových linek:

  • 467:  prodloužení stávající linky z Roudnice nad Labem o úsek Mělník – Mladá Boleslav od prosince 2017
  • 432:  prodloužení stávající linky z Lysé nad Labem a Milovic o úsek Vlkava – mladá Boleslav cca v 1. čtvrtletí 2018

Cílem integrace veřejné dopravy je umožnit jednoduše cestovat na jednu jízdenku po celém