Integrace železnice na Mladoboleslavsku zlepší cestování za prací
Slavnostní jízda zvláštního vlaku „Stříbrný šíp“ konaná v pátek 6. října 2017 u příležitosti integrace železnice Mladoboleslavska do PID upozornila na postupné zlepšování nabídky veřejné dopravy v severní části Středočeského kraje. Na jednu jízdenku mohou jet cestující nejen pražskou MHD a regionálními autobusy na Mělnicku a Nymbursku, ale nově také vlakem i na Mladoboleslavsku.
„Od 1. října došlo k dalšímu významnému rozšíření platnosti jízdenek Pražské integrované dopravy na železnici na Mladoboleslavsku. Nově je integrována páteřní trasa včetně rychlíků až do Mladé Boleslavi a s jízdenkami PID je možné cestovat také po dalších lokálních tratích na Mladoboleslavsku. Tím se pro řadu lidí zlevní cestování do práce i za zábavou,“ uvádí radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).
Nově integrované tratě a úseky železnice od 1. 10. 2017:
trať linky úsek
064 S33 Mšeno – Mladá Boleslav hl. n. – Řepov
070 S3, S30, R21 Všetaty – Mladá Boleslav hl. n. – Mladá Boleslav-Debř
071 S31, R22 Čachovice – Mladá Boleslav hl. n.
076 S33 Velký Borek – Mšeno
„Integrací železnice ale vylepšování veřejné dopravy na Mladoboleslavsku nekončí. V úzké spolupráci s firmou ŠKODA AUTO, a. s. je od prosince 2017 plánována integrace autobusové dopravy mezi Roudnicí n. L., Mělníkem a Mladou Boleslaví, na začátku roku 2018 pak bude následovat autobusové propojení Nymburska s Mladou Boleslaví. Jedním z cílů je usnadnit a umožnit dojíždění veřejnou dopravou na všechny tři směny do mladoboleslavské automobilky a dalších zaměstnavatelů regionu,“ prozrazuje Pavel Procházka, ředitel společnosti IDSK, která organizuje veřejnou dopravu ve Středočeském kraji.
„Mladá Boleslav je ikonou automobilového průmyslu a zároveň jedno z největších středočeských měst. Každodenně vyčerpaná kapacita záchytných parkovišť u metra na Černém Mostě nás zavazuje k vytvoření atraktivnější nabídky veřejné dopravy pro mladoboleslavský region. Jedině tak můžeme vyřešit rostoucí problémy na příjezdových komunikacích do Prahy i v rámci našeho hlavního města,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.
Ve spolupráci s mladoboleslavskou automobilkou byly vydefinovány čtyři lokality Středočeského kraje, kde dosud chybí spojení veřejnou dopravou na všechny tři směny. Jsou to zejména města Nymburk, Lysá nad Labem, Milovice a Mělník. Organizátoři dopravy IDSK a ROPID proto ve spolupráci s příslušnými městy a obcemi na trase autobusových linek připravují integraci dalších autobusových linek:
- 467: prodloužení stávající linky z Roudnice nad Labem o úsek Mělník – Mladá Boleslav od prosince 2017
- 432: prodloužení stávající linky z Lysé nad Labem a Milovic o úsek Vlkava – mladá Boleslav cca v 1. čtvrtletí 2018
Cílem integrace veřejné dopravy je umožnit jednoduše cestovat na jednu jízdenku po celém