Boleslavská ulice ve Mšeně na výstavě Má vlast – cestami proměn
Snímky ze Mšena byly zařazeny do putovní výstavy přinášející svědectví o obnově opomíjených míst v české krajině. Pro mšenskou rekonstrukci můžete hlasovat v doprovodné internetové soutěži.
Výstava představuje osudy zchátralých budov proměněných v krásné a užitečné stavby, svědectví o obnovených náměstích a návsích, rekonstruovaných nádražích, zachráněných sakrálních stavbách i znovuoživené přírodě.
Putovní výstavu Má vlast – cestami proměn pořádá Asociace Entente Florale CZ – Souznění, z.s., spolu s Národní kulturní památkou Vyšehrad, jedenácti partnerskými kraji a řadou organizací a institucí jako jsou Svaz knihovníků a informačních pracovníků, Spolek pro obnovu venkova, Národní síť místních akčních skupin, portál propamatky.info či Asociace regionálních značek.
Výstava přináší svědectví o příznivých proměnách opomíjených míst a objektů v naší krajině. Letos jich představuje 112. V květnu byla zahájena na pražském Vyšehradě, od konce června byla rozdělena do šesti kolekcí, jež se postupně stěhují z do všech krajů ČR – vystaveny byly již například vTáboře, Lošticích, Bučovicích, Toužimi, Růžové a Horním Maršově. Časový plán putování výstavy je možné najít na webových stránkách www.cestamipromen.cz.Organizátoři nabízejí, že ji v případě zájmu mohou vystavit i v dalších místech.
„Naše země je krásná. Prošla obdobím, kdy pustla. Je dobré vidět, že se takové množství lidí nyní snaží uvést kraj kolem sebe do lepšího stavu a najít nový příběh pro opomíjená místa a chátrající stavby. Příznivé změny velmi prospívají krajině i lidským srdcím,“ řekl kardiolog Jan Pirk, jehož organizátoři vybrali jako osobnost projektu.

Hlasy pro mšenskou proměnu
Do konce dubna příštího roku můžete hlasovat na webové adrese http://cestamipromen.cz/promeny/hlasovani pro rekonstrukci Boleslavské ulice ve Mšeně. Původní asfaltová vozovka v ní byla lemována oboustranně prašným pásem, jen místy zpevněným zbytky původní kamenné dlažby, který byl pouze částečně využíván k parkování, a to jen po jedné straně vozovky. Důsledkem byly úzké chodníky, absence zeleně nebo mobiliáře a celkový neuspokojivý estetický dojem hlavní páteřní městské komunikace.
V neuspokojivém stavu bylo rovněž tehdejší odvodnění vozovky částečně ústící na soukromé pozemky, veřejné osvětlení a vodovod. Zcela nevyhovující byla bezpečnostní situace před budovou základní školy. Chyběla zde autobusová zastávka ve směru od Mladé Boleslavi a řešení přechodů přes komunikaci bylo pro děti nebezpečné.
V rámci realizace projektu bylo nově upraveno prostorové uspořádání ulice tak, aby byla zvýšena celková bezpečnost dopravy v dané lokalitě. Došlo k rozšíření frekventovanějšího chodníku na jižní straně ulice, ke zvýšení počtu přechodů pro chodce a k úpravě šířky komunikace. Díky novému uspořádání vznikla páteřní bezbariérová pěší trasa vedoucí od vlakového nádraží do středu města v celé délce s novým kvalitním osvětlením s designovými svítidly -LED technologie.
Prostor před budovou základní školy byl upraven tak, aby byla zvýšena bezpečnost pohybu dětí. Nově zde byla umístěna oboustranná zastávka autobusu, kde autobusy stojící v zastávce blokují průjezd vozidel v daném jízdním pruhu, což vede k zvýšení bezpečnosti přecházejících, kteří jsou navíc nově chráněni středovým ostrůvkem. Po celé délce ulice byly vysazeny alejové stromy a prostor parteru byl dovybaven novým mobiliářem.
lot