DUO Petr Smetáček & Carlo Zegarra zahájí Swingové večery

Prázdniny končí a kulturní akce se již pomalu přesouvají zpět „pod střechu“, do kulturních zařízení. Rovněž mělnický Masarykův kulturní dům v němž během léta probíhala rozsáhlá rekonstrukce velkého sálu jehož dokončovací práce ještě probíhají, otevírá své brány.

Jednou z pravidelných zdejších hudebních akcí jsou Swingové večery, jenž se konají vždy první středu v měsíci. Avšak tentokrát tomu bude trochu jinak. První podzimní Swingový večer se uskuteční naopak poslední středu v měsíci, a to 30. srpna. A tak rovněž netradičně v koncertním sále v prvním patře se od 19.30 se uskuteční nový mezinárodní projekt dvojice hudebníků, kteří spolu v různých formacích spolupracují již řadu let.

Petr „El Pulpo“ Smetáček je skladatelem, aranžérem, multi-instrumentalistou, kapelníkem souborů LOS RUMBEROS, textařem, a v neposlední řadě též lektorem. Natočil řadu nahrávek z nichž ta úplně první „Afro Cuban Suite“, je zároveň vůbec prvním českým autorským nosičem v žánru označovaném jako „salsa“. Na tu se Petr specializuje, ovšem s chutí se zapojuje do projektů odlišných zaměření, zejména klasických či jazzových. Slýchat ho možno v četných sestavách na pódiích domácích i zahraničních (Francie, Německo, Rakousko či Slovensko). Napsal také dvě knižní práce: „Afro-kubánská hudba aneb mnoho příchutí salsy“ a „Salsové hrátky“. Od roku 2015 je členem našeho předního salsového tělesa MEZCLA ORQUESTA a od letošního jara učí na ZUŠ Slaný.

Peruánský hudebník Carlo Abanto Zegarra se specializuje na tamní tradiční nástroje jako jsou perkuse či andské flétny. V České republice spolupracuje s různými soubory a orchestry.

Tito skvělí muzikanti vytvořili komorní duo, ve kterém se naplno projevuje přirozená souhra pramenící ze společného hudebního porozumění. Jelikož se oba ve své praxi věnují různým žánrům, nechávají též v repertoáru tohoto nového projektu prostor více hudebním jazykům, převážně však jim oběma blízké latinsko-americké hudbě prolnuté s jazzem.

Posluchači se tak mohou těšit na instrumentálně laděné latin-jazz a vzpomenou i na fenomenálního muzikanta Karla Růžičku st. jehož žákem právě Petr Smetáček byl.

mar