Mělnická radnice chce v polovině příštího roku upravit některé trasy autobusů
Jejím záměrem je, aby Chloumek obsluhovaly autobusy přijíždějící směrem od Vysoké, a aby autobus číslo 474 jako městská páteřní linka propojil okraje města s vlakovým i autobusovým nádražím.
Po propojení oblasti Roudnicka s integrovaným systém Pražské integrované dopravy (PID), které začne fungovat již od ledna, se poté v polovině příštího roku počítá s jeho dalším rozšířením do regionů Mšenska a Mladoboleslavska. Pokud by se mělnické radnici podařilo realizovat její plány, mohly by se současně změnit části trasy některých autobusových linek spojujících Mělník s okolními obcemi – zejména s Vysokou a jejím okolím.
„Byl bych velice rád, kdyby nám tyhle linky obsluhovaly Chloumek, abychom městskou linku 474 mohli vést jako páteřní linku městem. Naším cílem je, aby od pololetí obsluhovala i vlakové nádraží,“ řekl místostarosta Mělníka Milan Schweigstill (TOP 09). Zdůraznil ovšem, že se zatím jedná pouze o záměr, který musí projednat se zástupci Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID). „Budeme vést diskusi na téma trasování autobusových linek,“ konstatoval.
Kritickým místem systému hromadné dopravy v Mělníku je právě Chloumek, který má podle Schweigstilla charakter „noblesnější“ čtvrti a naprostá většina jeho obyvatel jezdí do centra vlastními auty. „Autobusy tam jezdí prázdné – jenom ráno děti do školy, ale jinak nikdo,“ uvedl místostarosta.
Autobusy linky 474, která na Chloumek zajíždí, bývají navíc o víkendech zejména mimo letní sezonu prázdné. „Řidiči, kteří tam o víkendech jezdí, si stěžují, že se v autobuse bojí,“ uvedl Schweigstill.
Malé vytížení linky znamená také extrémní náklady její na provoz. „Připlácíme na ni téměř o pětikorunu více než na pražské linky,“ konstatoval Schweigstill. Rozpočet Mělníka na příští rok počítá s příspěvkem na městskou hromadnou dopravu s částkou 3,5 milionu korun, což je o 100 tisíc korun více než v roce letošním. „Linka 474 je pro město abnormálně drahá, ale zatím ji zrušit nechceme, spíš budeme hledat možnost jejího efektivnějšího vedení,“ uvedl Schweigstill.
Radnice by proto linku ráda vedla kolem vlakového nádraží. „Pokud jsme sem nějaké vlaky přitáhli, tak je taky nezbytně nutné lidi od toho vlakového nádraží nějakým způsobem dostat,“ míní. Autobusovou zastávku by zde proto město chtělo zřídit do poloviny příštího roku, v ideálním případě by páteřní linka od ní jela jedním směrem na Slovany a Skuhrov, v opačném potom ke koupališti a na Pšovku. „Chceme to takhle nějak zkoordinovat,“ uvedl Schweigstill.
Dobrou zprávou pro cestující je, že se nemusí bát vyšších cen jízdenek. „Cena jízdného se upravovat nebude. Jsme součástí Pražské integrované dopravy a tarifem jsme vázáni na ni,“ dodal Schweigstill.
jnd