Světlo barev představí výtvarnice Kateřina Štenclová

Hned dvě výstavy chystá Galérie moderního umění v Roudnici nad Labem. Tato instituce se rovněž programově věnuje uměleckým instalacím vytvářených na míru zaklenuté hale barokní jízdárny roudnického zámku. V rámci této linie se již představila celá řada tvůrců jako například Ivan Kafka, rakousko-italská umělkyně Ester Stocker či Pavel Mrkus. Na jejich tvorbu naváže instalace prací Kateřiny Štenclové, která se jako první „popere“ s tímto prostorem prostřednictvím barev. Tato výtvarnice patří mezi několik málo českých umělců, kteří se zcela výhradně zabývají abstraktní malbou. Jejími hlavními obrazovými prostředky jsou pouze čistá barva, vztahy geometrických a organických ploch, malířské rozmáchlé gesto a tvar podložky, na niž maluje. Její obrazy nemají žádný obsah, ani hlubší kontext, prostě experimentuje s „barevnou světelností“. Jako koloristka, vycházející z francouzského impresionismu, jenž se v její tvorbě „odtrhl“ od zobrazované reality a osamostatnil v abstraktní barevné féerii, bude ctít téma vztahu barvy a světla. Vernisáž této výstavy se uskuteční ve čtvrtek 27. dubna a bude možno jí zhlédnout do 18. června.

Ve stejný den se uskuteční zahájení tentokrát pouze čtyřdenní výstavy francouzského filosofa, historika umění a literatury, ale také malíře experimentujícího s fenoménem barvy Christiana Huberta Rodiera. Společně s ním bude kontrastovat „prostorová kniha“ slavného amerického minimalisty Sol Le Witta od jehož úmrtí uplyne letos deset let. Tato komorní výstava, jenž úzce souvisí s expozicí prací Kateřiny Štencové, ozřejmí způsob, jakým lze v duchu francouzské estetické tradice rozvíjet téma barvy v prostoru.

BM