Propojení kladenské dopravy s pražskou obnáší milionové investice

Kladno 10. srpna (ČTK) – Autobusy kladenské veřejné dopravy musejí mít do 26. srpna desítky nových odbavovacích zařízení, která v autobusech umožní platby cestujících s různými typy jízdních dokladů. Vyžádala si to integrace kladenské hromadné dopravy s pražskou. Na integrovaných linkách musejí jezdit autobusy s třemi typy systémů: pro integrovanou, městskou a meziměstskou dopravu. Náklady dosáhnou zřejmě milionů korun, přesně ještě nejsou spočtené. ČTK to dnes řekl ředitel kladenské dopravní společnosti ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa.

Integrace veřejné dopravy má být na Kladensku spuštěna 26. srpna, celé střední Čechy mají mít systém sjednocený od roku 2019. Cílem je zjednodušení cestování, sjednocení jízdních dokladů a ceníku jízdného.

Společnost patří do skupiny Arriva a obsluhuje linky kladenské městské dopravy i meziměstské linky na Kladensku a v okolních okresech. Letos v létě dává do provozu téměř 30 nových ekologických autobusů, téměř polovina ze 173 provozovaných autobusů tak má ekologický pohon.

„Nejen v nových, ale i v 70 starších autobusech jsme museli namontovat odbavovací zařízení,“ uvedl Landa. Podle něj bylo třeba nejdříve připravit software, aby tři systémy mezi sebou uměly komunikovat a odbavení cestujících bylo jednodušší.

Vedle toho bylo třeba upravit jízdní řády, vyškolit řidiče, pracovnice prodejních kanceláří a připravit informace pro cestující. Nyní pokračuje distribuce jízdních dokladů, vyvěšení jízdních řádů, úprava jízdních sešitů pro řidiče a podobně.

Podle Landy je stabilizovaná personální situace, v minulém roce chybělo nejen kladenskému dopravci mnoho řidičů. „My jsme udělali v letošním roce masivní kampaň,“ informoval ředitel. Podle něj skončil pokles a naopak se podařilo přijmout více než desítku nových řidičů. Přispělo k tomu zvýšení platů, pokračuje také spolupráce s úřadem práce a proplácení rekvalifikace. V ČSAD MHD Kladno nyní pracuje asi 270 řidičů.

Cestující mezi Kladnem a Prahou budou od konce srpna potřebovat jen jednu jízdenku pro městské i meziměstské linky a také pro železnici, měsíčně uspoří až stovky korun. Lidé na Kladensku si budou muset zvyknout na nové označení linek, které bude začínat trojkou nebo šestkou podle toho, zda to bude městský nebo meziměstský spoj. Některé linky budou prodlouženy, jiné naopak zkráceny, upraveny budou i jízdní řády.

Do systému jsou zapojeny Mělnicko, Neratovicko, Benešovsko, Sedlčansko, řada spojů v okresech Praze-východ a Praze-západ. V září přibude oblast Mšena a Kokořínska, do konce roku by podle aktuálních předpokladů mělo přibýt i Berounsko.

sbe ktp

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter